esmaspäev, 4. jaanuar 2010

Viru Keskus vaimusünnitab

Palun väga, Viru Keskuse allahindluse reklaam. Paljas müüdav (sale ja prostituudivälimus) naisori (slave) kenasti vaigistatud põrsakujulise sadomaso värgendusega. Sõnumiks "olen sama odav nagu teie kaubad ja ostan kõike, mida kästakse. Vastu ei vaidle, kuna mul on põrsas suus."???

Kes luges postitust "Naine on inimese parim sõber", saab aru, miks see reklaam mind väga kurjaks teeb.

17 kommentaari:

Anne ütles ...

Võtaks midagi ette? Seda haiget jama küll kuu aega vaadata ei suuda...
Kuulutaks boikoti viru keskusele.
Teatavasti on ju naised peamised ostjad. Kui õige väldiks seda poodi!

Kadri ütles ...

Ühinen eelkõnelejatega!

Liina ütles ...

Mina küll boikoteerin siit Torontost:D
Aga tegelikult me saatsime Eeroga kurja kirja neile, kuigi vaevalt nad isegi vaevuvad vastama...

Jaanika ütles ...

Süütasin ka oma tõrviku! Tublid olete, et ei jäta seda asja lihtsalt niisama!

Jaanika ütles ...

PS.Aitäh kaartide eest! Anti kaart läks nii teksti kui pildiga kümnesse :)

P. ütles ...

Ma küll ei arva, et see plakat näitab, et naised on allahindluste orjad. Pigem on see plakat selline just nime pärast ("Sale Slave"). Ja see nägu ja need silmad lisavad minu arvates just efekti. Alguses ma mõtlesin, et miks krt see siga seal on, aga siis sain aru, et ikkagi mingi allahindluse teema ju :D. Kui me sõbrannadega Viru poole kõndisime, siis jäime ausaltöeldes seda plakatit lollide nägudega vahtima, sest see pilk oli kuidagi selline sügav... Aga suur tänu, et selle pildi siia lisasid, sest ise just otsisin ka netist seda pilti ja ei leidnud. Kust Sa selle leidsid? Nii, mis siis veel... No ma ei teagi, ma olen ise ka naine ja ei võta seda plakatit nii, et voh, nüüd olengi viru ori blabla. Kuid eks arvamusi ongi erinevaid ;).
Ilusat talve!

Liina ütles ...

Viru keskuse kodulehel on see pilt taustapildina olemas.
Ning jah, olen nõus, et arvamused on erinevad, kuid arvan siiski, et pilt pole kunagi lihtsalt pilt, reklaamidel on alati sotsiaalne tagapõhi ja põhjused, miks naisi just nimelt sellistes rollides kujutatakse, on äärmiselt problemaatilised. Usun, et näiteks Kanada ja Skandinaavia ühiskondades tekitaks selline reklaam väga suure vastuseisu...

P. ütles ...

Nojah, seda küll. Aga samas see plakat on vist üleval ka ainult selle allahindluse ajal, mis peaks kestma jaanuaris (võib-olla ka veebruari alguses, ei tea), et tegelikult see pole väga pikk aeg. Ja eks iga kaubanduskeskus tahab löövaid plakateid ja reklaamlauseid jne.

eero ütles ...

Jätkates Liina arutluskäiku, siis selle reklaami tagant võib leida natuke üldisemad antud ühiskonnas stereotüüpilised arusaamad. Lisaks üldisele naiste objektistamisele, millest kirjutas Liina juba varem (no poolpaljaste naiste pildid on linnapildis ja meedias igal pool), ka näiteks arusaamad, et naised on ("loomu poolest") teatud sorti tarbimisvajadustega (nö shopahoolia), tahavad "ilusaid asju" jne. Ehk siis kujutis naisest kui "ajupuudega" poolinimesest, kes tahab kõike, mida naisteajakirjad parasjagu reklaamivad (vabandan oma kunstilisi liialdusi :). Lisaks kõige selle seksualiseerimine (noh, et meestele ju "loomu poolest" meeldivad poolpaljad "ilusad" naised). Jne. Jne.
Selle pildi puhul on lihtsalt liiga palju valesti, et näppu kohe kõigele peale panna. See lugu, mida see pilt aga üldisemas plaanis räägib, on selgelt patriarhaalne ja seksistlik. Isegi kui see ei olnud reklaami eesmärk.
PS. Tasub märkida, et Viru Keskus meie meilile vastanud ei ole. Üks põnev ja vastuoluline küsimus ka: kas feminism on tugevama mõjuga kui see tuleb hoopis meeste suust?

Kadri ütles ...

"Aga samas see plakat on vist üleval ka ainult selle allahindluse ajal..." Et kui ainult natuke aega alandatakse on alandus OK?

P. ütles ...

Oh ei, ma ei mõelnud seda. Ma mõtlesin seda, et varsti on see plakat ju nagunii läinud, mitte ei hoita seda seal aastaid.

Jaanika ütles ...

Tahtsin just sama küsida, mis Kadri: kui palju alandust on siis OK?? Oleme ausad, et reklaam siiski kujundam meie maailmapilti. Hea küll võib-olla mitte isemõtleva täiskasvanu oma, kui noorsoo oma kindlasti. Mina küll ei tahaks, et mu lapsed kasvaksid ühiskonnas, kus naisele siga suhu toppida ja teda shopahoolikuks teha on OK.

eero ütles ...

Muide, üks raamat, mis me just tellisime, on pealkirjaga So Sexy So Soon, mis pmst räägibki sellest, kuidas tänapäeval lapsed kasvavadki üles väga seksualiseeritud ühiskonnas ja kuidas sellega tegeleda. Mõeldud originaalis nii õpetajatele kui ka lapsevanematele (mitte et me otseselt valmistuks...). Ehk huvitab sindki.

Jaanika ütles ...

Oi, ma tahaks seda laenata, kui on võimalik!

Liina ütles ...

muidugi on:D

Kadri ütles ...

Ahjaa, mul tekkis veel antud teemaga selline mõte, et kõik, kes arvavad, et selline reklaam on OK mõelge, et sellel pildid on teie naine/õde/tütar/ema.

Aro ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.